Gyümölcscukor

A gyümölcscukor egészségügyi hatásai

(5/1)

A gyümölcscukor igen alacsony kalóriatartalommal rendelkezik, melynek nagy előnye, hogy nem hizlal. Nagy része a vékonybélen keresztül szívódik fel, így nem okoz emésztési gondokat, puffadást és hasmenést sem. Ugyanakkor kiváló energiaforrás, így nemcsak a mindennapokra, de sportoláshoz és aktív fizikai tevékenységhez is ajánlott a fogyasztása. nem véletlen, hogy egyre több energiaitalt és sportitalt ízesítenek fruktózzal.

mosoly-fruktoz

A fruktóz a vékonybélen való felszívódása azt eredményezi, hogy egyáltalán nem vesz részt a zsíranyagcserében, ezért jórészt a vizelettel változatlan formában távozik. ráadásul felszívódása gyors és egyszerű.

A fruktóz és a glükóz eltérően metabolizálódik a szervezetben, így az anyagcserére is más hatással vannak. Éppen ezért is lehet a gyümölcscukrot a cukorbetegeknek fogyasztani. A fruktóznak ugyanis alacsony a glikémiás indexe, ami azt jelenti, hogy hosszasan szívódik fel, éppen ezért nem emelik meg gyorsan és hirtelen a vércukorszintet, általa kevesebb glükóz kerül a véráramba, így kisebb inzulinválasz szükséges az emésztéséhez. Ráadásul hosszan tartó telített érzetet biztosít és csökkenti az étel utáni vágyat. Ezen túlmenően csökkenti az édességfüggőséget és egyes ételek és italok kalóriatartalmát is.

A szervezetben a gyümölcscukornak szőlőcukorrá való átalakulása enzimes hatásra megy végbe. Így a gyümölcscukor is felhasználódik, de elfogyasztása után, lassabban növeli meg a vércukor szintet, mint a szőlőcukor. Ennek gyógyászati szempontból nagy jelentősége van. A gyümölcscukor a legédesebb ízű cukor, édesebb a répacukornál is, így ugyanolyan édes íz eléréséhez 30-40 %-kal kevesebb is elegendő. Ezáltal csökkenthető az energia bevitel. Cukorbetegek is fogyaszthatják.

A fruktózt az inzulintól függetlenül használja fel a szervezet: a fruktóz szelektíven a máj glikogén raktárait tölti fel, ha ezek beteltek, akkor triglicerideket állít elő belőle a szervezet, azaz zsírrá alakul. A túlzott fruktóz bevitel hatására fokozódik a zsír deponálás a szervezetben. Fogyasztása edzések előtt, vagy tartós megterhelés esetén javasolható.

Értékelés
(5/1)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).
Legújabb értékelés
Értékelést írta
Gábor
2017-11-14
Ami tetszik: Gyorsan hat Ami nem tetszik: -

Focimeccsek szünetében dobok be pár szemet, nagyon gyorsan érezni lehet a hatását